Dijital Pazarlama

Covid 19 Döneminde Pazarlama Stratejisi

Covid-19 Sorunu ile Pazarlama Stratejileri

Merhabalar, ülkemizin ve tüm dünyanın zorlu süreçten geçtiği bu günlerde tüm dünya gündeminde olan, Covid-19 isimli virüsten etkilenen pek çok sektör oldu. Buna paralel olarak bu hastalıkla beraber büyük çapta ivme gösterip yükselen sektörlerde oldu. Yükselen sektörlere örnek verecek olursak;

  • Sağlık
  • Oyuncak
  • Kitap
  • Temizlik
  • Gıda

Bu sektörler bu krizi fırsat pazarına çevirerek ve sürekli aktif reklamlar ile büyük çapta müşteri potansiyeli yakaladılar. Eğer bu sektörler haricinde bir sektörde hizmet veriyor iseniz nasıl bir pazarlama yöntemi izlemelisiniz, müşterilerinize nasıl yakınlaşmanız gerekir bunlara bir kaç örnek vereceğiz.

Stratejik Pazarlama Unsurları

Bildiğiniz üzere birbirinden bağımsız ve etkili pazarlama teknikleri mevcuttur. Bunlardan biri olan Yeniden Pazarlama Nedir ? yazımızda sizlere yeniden pazarlamanın etkisinden bahsetmiştim. Hem yeniden pazarlamayı kullanarak hemde farklı stratejiler izleyerek bu zorlu günlerde marka bilincinizi müşterileriniz üzerinden yüksek tutmanın üzerinde duracağız.

Bu zor günlerde TV reklamlarında aktif olarak reklam verenler arasında bir çok e-ticaret sitesi bulunmakta. Bunlardan bazıları; Hepsiburada, Trendyol gibi büyük şirketlerdir. Nasıl reklam verdiklerini peki incelediniz mi ? Söyledikleri aslında basit ama müşterilerde güven uyandıran kelimeler.

Yeniden Pazarlama ( Re-marketing ) reklamları marka değerini arttırır, sakın unutmayın!
Yeniden Pazarlama ( Re-marketing ) reklamları marka değerini arttırır, sakın unutmayın!

” Bu zorlu günleri beraber aşacağız! ”
” Yeniden kavuşacağımız o güzel günleri bekliyoruz 🙂 ”
” Şimdi beraber olma zamanı, siz evden çıkmayın biz size göndeririz ”
” Sağlığınız bizim için önemli, evinizde kalın. Biz her zaman sizin yanınızdayız ”

Gibi güven uyandıracak kelimeleri kullanarak reklam verdiklerini göreceksiniz. Aslında yaptıkları pazarlama stratejisinden biraz değişik olarak marka bilincini yüksek tutmak. Kriz döneminde müşterinin yanında ihtiyacını her zaman karşılayacağı bir A merkezinin olduğunu bildirme. İşte tam bu noktada sizlerinde yapması gereken ilk önce varsa mevcut müşterileriniz ya da web sitenizi ziyaret eden ziyaretçilerinize yeniden pazarlama reklam stratejisi ile bu tarz mesajlar vererek markanızın onlar üzerindeki etkisini büyütün.

Google ekibine bulunan Mary Ellen Coe’nin yakın dönemde bildirdiği bir mesajını paylaşmak istiyorum, “COVID-19 içinde bulunduğumuz koşulları hepimiz için farklı bir şekilde etkiliyor. Her işletmenin zorlukları kendine has olsa da, mağaza kapanışlarından müşteri talebindeki değişikliklere, tedarik zinciri sorunlarından lojistik sorunlara hepimiz bir şekilde etkileniyoruz.”  Bu zorlu ve kısa sürede atlatmayı umduğumuz günlerde, siz, müşterilerinizle bağlantı kurmanın ve iletişim halinde kalmanın yollarını ararken, bu zorlu zamanlarda size yardımcı olabilecek 4 fikri paylaşmak istedim;

  • Pozitif Mesajlar vermeliyiz. Yukarıda bildirdiğim gibi, “Örneğin; Sağlıklı Günlerde Görüşürüz!”
  • Marka aramalarınızda rakiplerinizin reklam verip vermediğinden emin olduktan sonra “Brand” kampanyalarınızı aktif etmenizi öneririm.
  • ReMarketing kampanyalarını hiç olmadığı kadar aktif ve efektif kullanmayı öneriyorum. Virüs sürecinde sitenizi ziyaret edenlere süreç sonunda artık açıldığınızı ve “ürün/hizmet” satışınızın normale döndüğünü banner olarak sizi ziyaret etmiş herkese çok hızlı bildirebiliriz. Yeniden Pazarlama kurgusu çalışmayan sektörler içinde sosyal medya hesaplarından takip etmeleri ile ilgili kurgular planlamayı öneririm.
  • Firmanızın Sosyal Medya hesaplarını takip etmeye yönlendirdiğimizde de yine “ürün/hizmet” satışınızın normale döndüğünü hızlıca bildirebiliriz.

Sonuç olarak; bu süreci web sitenizi destekleyici hizmetleri durdurarak değil iyi analiz ile en optimum düzeyde geçirmenizi öneririm. Bu sürecin ne kadar süreceğini ön göremediği için reklamlarınızı kapattığınız zaman süreç bitiminde sıfırdan başlayarak daha önceki emeklerin hepsinin silinmesinin önüne erkenden geçebiliriz. Çünkü süreç öncesinde öğrenilmiş reklamlar ve performans yakalamış reklamlarınız vardı şimdi iste tamamen pazardan uzakta bir dönemdesiniz ve bu krizi fırsata çevirebilecek binlerce reklam ile karşı karşıyasınız.

Sosyal Medya Kullanımı ve SEO

Sosyal medyayı bu dönemde etkin kullanmaya gayret edin. Müşterilerinizin onların yanında olduğunu bildirecek mesajlar görseller ile takviye edin. Kriz döneminde %70’e yakın firma / esnaf çoğu stratejisini durdurmuş durumda. Siz bu anı fırsata çevirin ve organik büyüme yönünde de ilerleyin. Önceki yazımda sizlere Sosyal Medya’nın SEO’ya Etkisi hakkında bahsetmiştim. İlgili makalemi okuyarak organik büyümede ilerlemenizi öneririm. Yapacağınız yeniden pazarlama stratejisi reklamları ile müşterileriniz ya da ziyaretçiler ile gelecek trafik size aynı zamanda organik bir büyümeye taşıyacaktır. Blog kullanın ve blog’unuza her gün içerik girin. Tüm pazarlama stratejilerinin durduğu bu dönemde siz güncel olmaya bakın ve boşluktan kesinlikle faydalanın!

Firmanız ile ilgili ya da sattığınız ürünler ve ya içeriğiniz ile ilgili blog yazıları yazın. Onların kullanım, saklama, satın alma gibi koşullarını anlatın fikir uyandırın. Verdiğiniz bu fikirler ile satın almaya teşvik olan müşteriler tekrar sizi ziyaret edecektir. Özetle içinde bulunduğumuz bu kriz ortamının boşluklarından faydalanarak fırsat oluşturun ve büyüme yolunda daha hızlı ilerleyin.

Bu zorlu günleri atlatıp, eskisi gibi güven dolu huzurlu günlerin geleceği temennisi ile sizleri selamlıyorum. Mutlu günler dilerim.

Burak Beşli

E-Ticaret Yöneticisi ve Dijital Pazarlama Uzmanı, Girişimi ve Yazılım Meraklısı :) Bilgiyi paylaşmak başarının yarısıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı