Dijital PazarlamaSEO

Sosyal Medya’nın SEO’ya Etkisi

Sosyal Medya ve SEO

Merhaba bu yazımda sizlere Sosyal Medya ve SEO arasındaki ilişkiden bahsedeceğim. Bildiğiniz üzere yeni kurduğumuz bir web sitesini ziyaretçiler ile buluşturmak için arama motorları üzerin de sosyal medya üzerinde çalışmalar yürütmekteyiz. Yeni kurulan bir web sitesi ziyaretçilerin doğrudan bulması mümkün değildir. Bu nedenle çeşitli platformlar başta Facebook & Instagram olmak üzere ilk etepta biz ziyaretçinin ayağına gideriz. Bunu e-ticaret ile örneklendirecek olursak, yeni bir e-ticaret sitesi açtınız fakat müşteriniz yok. Siz müşterinin ayağına giderek içerisinde müşteri bulunan bir pazaryerinde ürünlerinizi listelemeyi tercih ediyorsunuz. Yani siz müşterinin ayağına giderek ürün sunumu yapıyorsunuz. Sosyal Medya ve SEO’da tam olarak burada başlıyor.

Sosyal Medya ve SEO İlişkisi

Web sitenize ekleyeceğiniz Google Analtics kodu ile beraber ziyaretçilerinizin datasını kayıt altına alırsınız. Web sitenizi ziyaret eden ziyaretçiler hangi platformdan gelmiş hangi demografik bilgiye sahip hepsini görürsünüz. Facebook ve Instagram üzerinde özellikle Facebook üzerinde web sitenizin içeriği ile alakalı gruplara katılarak bu gruplarda çok fazla reklam yapmayacak şekilde grup katılımcılarına ihtiyaçları doğrultusunda web sitenizden içerik paylaşımı yapabilirsiniz. Eğer içeriğiniz ya da ürününüz ihtiyacı karşılayacak bir biçimdeyse katılımcılar web sitenizi ziyaret etmekten asla çekinmeyeceklerdir. Web sitesinde ziyaretçiyi tutmak ve geri dönmesini sağlamak için bir takım ihtiyaçlarınız olacaktır bunlar;

  • Hızlı bır web sitesi
  • Kullanıcı deneyimi yüksek tasarım
  • İhtiyaç odaklı içerik / tam detaylı ürün açıklaması
  • Hızlı mobil sayfalar
  • Hızlandırılmış mobil sayfalar
  • Kaliteli görsel

Web sitenize gelen ziyaretçiyi yakalamak ve datasını elde tutmak sizin elinizdeki en büyük kozunuz olacaktır. Gelen ziyaretçiyi istikrarlı bir ziyaretçiye dönüştürmek için ücretsiz olarak kullanacaığınız WebPush sistemini web sitenize kesinlikle entegre edin. OneSignal üzerinden bu hizmetten ücretsiz yararlanabilirsiniz. Eğer ziyaretçi içeriğinizi ve web sitenizi beğenmiş ise size abone olmak olasılığı oldukça yüksektir.

Bundan sonraki süreçte istediğiniz zaman çok sık olmamak kaydıyla bu ziyaretçilere bildirim gönderebilir onları web sitenize tekrar çekebilirsiniz. Google nezninde bu istikrarı sürdürerek elde edeceğiniz formül, Faydaları İçerik + Geri Dönen Ziyaretçi = YÜKSELİŞ olacaktır. Özetle ne yapmış olduk facebook & instagram gruplarında hazır kitleye içeriğimizi sunmuş ve bu kitleyi web sitemize çekmiş olduk.

Çektiğimiz ziyaretçiler ile beraber web sitemiz datası yükselişe geçti, okunma sayılarımız arttı, google analytics datamız yükselişe geçti, ziyaretçileri abone yaptık ve artık bizim vaz geçilmez kullanıcılarımız haline getirdik. Aynı zamanda bu ziyaretçilere bir marka bilinci yerleştirerek kafalarında web sitemizin izini bıraktır. Kendilieri sonraki süreçlerde Google üzerinden arama yaparak bizi bulabilecek ve organik bir şekilde YÜKSELİŞ formülünden yararlanmaya devam edeceğiz.

Sosyal Medya'nın SEO'ya Etkisi

Sosyal Medyanın SEO’ya Etkisi

Şimdi etki darbesini vurmanın tam zamanı. Sıra bu kullanıcıları ihtiyacımız doğrultusunda ücretli reklam ile yönlendirmek ve ihtiyaçlarını belirlemek. Bu bölümde Facebook Pixel devreye giriyor. Aslında bu bölüm biraz da E-ticaret ile uğraşanlar için daha etkili olacaktır. İçerik üreticileri için masraf biraz zorlayıcı olabiliyor, fakat e-ticaret ile uğraşanlar için reklam kaçınılmazdır.

Facebook Pixel’i Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden oluşturup web sitenize entegre etmeniz gerekmektedir. Facebook pixel’in amacı web sitenize gelen ziyaretçilerin datasını facebook ile paylaşmak, bu ziyaretçi facebook ve ağlarının bir kullanıcısı ise ona kolaylıkla ulaşmak aynı zamanda analiz etmek için kullanılan bir entegre aracıdır. Facebook pixel ile Facebook Analiz’de kullanılabilir. Entegre sonrası neler yapacağınıza dair bir kaç örnek vermek gerekirse;

  • Kullanıcı datasını toplar ve analiz yaparsınız
  • Demografik bilgilere göre reklam gösterimi sağlarsınız
  • Gün ve ilgi alanı belirterek ziyaretçi kitle bazlı reklam gösterimi sağlarsınız
  • Katalog reklam ile ürünlerinizle ilgilnenlere benzer ürünleri reklam olarak gösterim yaparsınız
  • Ürün görüntüleme, sepete ekleme, satın alma, form doldurma gibi işlem tamamlayanlara özel reklam gösterimi yapabilirsiniz

Bu liste her zaman aklınızda olsun çünkü, web sitenize gelen ziyaretçilere artık reklam gösterimi yapmak ve onlara markanız ya da içerik kuruluşunuz hakkında akılda kalıcı bir algı yaratmak sizin elinize. Peki tüm bunları uyguladım SEO‘ya olan etkisi nedir diye soracak olursanız şöyle cevaplayabilirim.

  • Geri dönen ziyaretçi kiltesi elde edersiniz
  • Web sitenizin ziyaretçi trafiği artar
  • İhtiyaçları karşılarsınız, google nezninde faydalı siteler arasında yer alırsınız
  • Anahtar kelime ya da kategori bazında yükseliş gösterirsiniz
  • Hedeflemeniz sayesinde ivmeli artış yakalarsınız
  • Paylaşım ve paylaştırma ile web sitenize sinyal çekersiniz

Tüm bunlar ile beraber web siteniz ivme gösterek yükselişe geçecektir.

Sosyal Medya ve SEO

Yukarıda belirtmiş olduğum tüm konular oldukça komplike ve zincirleme gelebilir ama tane tane bu adımları yorulmadan uygularsanız istirarlı bir kullanıcı kitlesine sahip olursunuz. Zaman ve fiyat tasarrufunu göz önünde bulundurarak yapacağınız her işlem sizi zirveye bir adım daha yaklaştıracaktır.

Bu çalışmalar ile beraber kullanacağınız bir çok ücretli ve ücretsiz ek yardımcı araçlar olacaktır. Bunlardan bazılar; anahtar kelime planlayıcı, arama trendleri, anahtar kelime arama hacmi, içerik benzerlik oranı ve en önemlisi rakip analizi.

Sosyal Medya ve SEO

Tüm çalışmalarınızı rakip analizi yapıp ondan sonra yapmanız gerekiyor. Milyonlarca web sitesi mevcut ve sizin yaptığınızı yapan binlerce web sitesi olabilir. İnternet çok derin bir havuz ve herkes bu havuzda. Önemli olan burada kullanıcılara daha farkı ne katabilirim sorusunu sormanız gerekir kendinize. Rakip analizi yapın en yüksek rakiplerinizi ve en düşük rakiplerinizi inceleyin. En yüksek rakibiniz artık istikrarı oturtmuştur ve belli bir rutinde gider, en düşük rakibiniz ise sürekli farklı yaratıcılık peşindedir ve yükselmek ister. Burada siz her ikisini rol model alarak onlardan daha farklı yada onların yaptıklarında biraz daha değişiklik yaparak içerik üretmek ve ürün eklemek sizin için en doğru tercih olacaktır.

Şunu unutmayın ki tüm bunların başında gelen, web sitenizin açılış hızı ve kullanıcıya yaşattığınız deneyimdir. Bunu bir sinema filmi gibi düşünün sinema filminde bir Yönetmen, yapımcı, yazar, baş rol ve izleyici olur benzer bir şekilde betimleme yapmak gerekirse sizin web sitenizde;

  • Yönetmen: Google
  • Yapımcı: Sosyal Medya
  • Yazar: Siz
  • Baş Rol: Web Siteniz
  • İzleyici: Ziyaretçileriniz

Siz senaryonuzu iyi hazırlamanız lazım ki yönetmen bu senaryoyu en güzel biçinde yönetebilsin. Yapımcınız ile kitlelere erişin ve finansman desteği ile reklamlarınızı doğru yönetin. En önemlisi Baş Rol eğer yazdığınız ve yönetilen bu filmin oyuncusu kötü ise hiçbir izleyici bu filmi izlemez ve doğrudan yönetmen ve yazar eleştirilir. Baş rolü iyi hazırlamanız lazım izleyicilerin gözüne güzel görünmesi ve anlaşılır konuşması lazım. Özetle web siteniz akıcı ve anlaşılır olması lazım. Ziyaretçilerinize web sitenizde çok kolay ve hızlı bir şekilde gezinme deneyimi sunmanız lazım. Unutmayın ki istikrarlı ve güzel bir film her zaman Oscar’ı hak eder. Tüm bunları adım adım uygularsanız En iyi yönetmen ödülünü alırsınız, esenle kalın.

 

Etiketler

Burak Beşli

E-Ticaret Yöneticisi ve Dijital Pazarlama Uzmanı, Girişimi ve Yazılım Meraklısı :) Bilgiyi paylaşmak başarının yarısıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı